وبلاگ جامع درمان كولوركتال وبلاگ جامع درمان كولوركتال .

وبلاگ جامع درمان كولوركتال

درمان فيستول مقعدي

درمان اين بيماري فقط به روش جراحي است، يك جراحي كوچك براي برداشتن فيستول. معمولاً اين كار با بي حسي موضعي انجام مي پذيرد (البته گاهي بيهوشي عمومي لازم مي شود). بسته به عمق درگيري، روش هاي جراحي مختلفي مورد استفاده قرار مي گيرد. پس از عمل جراحي، بيمار معمولا عصر همان روز يا روز بعد از بيمارستان مرخص مي شود. مراقبت از محل عمل شده، به صورت نشستن در لگن آب گرم حاوي چند قطره بتادين، سه الي چهار بار در روز و هر بار به مدت بيست دقيقه است كه براي دو هفته ادامه مي يابد. در صورت وجود درد از داروي مسكن استفاده مي شود. 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ساعت: ۰۸:۰۳:۵۸ توسط:الهه موسوي موضوع:

درمان شقاق مقعد به چه صورت است؟

جهت درمان بايد سيكل درد، اسپاسم و ايسكمي شكسته شود. اولين قدم درماني تجويز ملين هايي است كه مدفوع را حجيم و شل مي كنند و همراه با آن نشستن در لگن آبگرم را توصيه مي كنيم. در اين مرحله تجويز پماد آنتي هموروئيد (حاوي مواد بيحس كننده ، كورتون و مواد نرم كننده مي باشد) و يا ژل ليدوكائين مي تواند كمك كننده باشد. اغلب موارد شقاق حاد با چنين درماني بهبود مي يابند. در صورتيكه پاسخ درماني كافي گرفته نشد، و يا شقاق از نوع مزمن بود، مي توان از داروهاي ديگري استفاده كرد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ساعت: ۱۰:۱۷:۰۰ توسط:الهه موسوي موضوع:

فيستول اطراف مقعد

فيستول اطراف مقعد

پس از تخليه آبسه به طور خودبه خود يا توسط جراح، پس از حدود دو هفته علائم كاملا رفع مي شوند و فرد سلامت كامل خود را به دست مي آورد، ولي در بعضي افراد دهانه اي كه براي خروج چرك به روش جراحي يا به طور خودبه خود ايجاد شده است، باز مي ماند.

اين دهانه در واقع توسط مجراي باريكي به روده بزرگ و مقعد راه دارد و مانند تونل باريكي، پوست اطراف مقعد را به داخل روده بزرگ وصل مي كند. به اين مجراي باريك، فيستول اطراف مقعد گفته مي شود. البته گاهي نيز بدون سابقه بارزي از علائم آبسه مقعدي، فرد دچار فيستول مي شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ساعت: ۰۸:۵۳:۵۰ توسط:الهه موسوي موضوع:

درمان فيشر

درمان جراحي و عمل با ليزر فيشر:
موثرترين روش درمان شقاق مزمن قطع اسفنكتر داخلي است و ميزان موفقيت آن 100-95% است. بطور كلي هر گاه عليرغم درمان طبي درد فيشر بمدت يكماه باقي بماند و يا بعداز بهبود اوليه عود نمايد اقدام به جراحي مي شود. در صورت درد شديد نيز تصميم به عمل جراحي سريعتر انجام مي شود. در عمل جراحي با بيحسي موضعي و بصورت سرپائي در مطب روشهاي استاندارد و يا با استفاده از ليزر اقدام به قطع اسفنكتر داخلي در نواحي طرفي مي شود و زائده پوستي sentinel pile نيز برداشته مي شود. با استفاده از داروهاي بيحسي كننده طولاني اثر بيمار مي تواند بلافاصله به محل كار خود مراجعه نمايد. اكثر بيماران بهبود فوري درد را تجربه مي كنند ولي تا چند روز بعد از آن درد حاصله را مي توان با مصرف مسكن كنترل نمود. 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ساعت: ۱۱:۰۴:۰۷ توسط:الهه موسوي موضوع:

شقاق(فيشر)

1- شقاق يا فيشر (سوزش مقعد و درد مقعد و ..):شقاق نام عربي و فيشر نام انگليسي آن و ترك يا چاك خوردگي نام فارسي آن و بعضي به آن جوش مقعدي نيز ميگويند ودر واقع همان زخم مقعدي باشد .
از علل مهم آن عبارتند از : خروج سخت مدفوع خشك ، عدم مصرف فيبر و آب كافي ، مصرف بعضي از داروها ، يبوست ، زور زدن در هنگام دفع مدفوع ، وجود استرس ،و ...علائم فيشر : درد مقعد و يا سوزش مقعد و گاهي بندرت مختصري خونريزي مقعدي در حين و گاهي بعد از اجابت مزاج ، كه اين درد مقعد و يا سوزش مقعدي ممكنست تا بعد از اجابت مزاج نيز مدتي طول بكشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ساعت: ۱۰:۵۷:۰۹ توسط:الهه موسوي موضوع:

درمان هموروئيد با ليزر

در جراحي كه برش با ليزر انجام مي‌شود ميزان خونريزي كنترل شده و ترميم زخم سريع‌تر است. براي همين مي‌توان گفت جراحي با اين روش خونريزي كمتر و بازگشت به كار و زندگي بيمار سريع‌تر است. البته اين روش عاري از ضرر نيست و آن اين است كه اگر به تنهايي اين جراحي را با ليزر انجام دهيم، ممكن است حجم بواسيرهاي بزرگ را نتوانيم به خوبي با ليزر كنترل كنيم. البته جراحي بدون ليزر و به روش سنتي با مشكل خاصي همراه نيست البته به شرط آنكه جراحي به‌خوبي و با دقت بالا انجام شده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ساعت: ۱۰:۲۷:۲۶ توسط:الهه موسوي موضوع:

نشانه ها و عوارض بواسير(هموروئيد)

نشانه هاي اصلي هموروئيد

از نظر روند و ظهور، اين بيماري به انواع زير تقسيم مي گردد:

ــ هموروئيد بدون نشانه مشخص

ــ هموروئيد حاد

ــ هموروئيد مزمن 

نشانه هاي اوليه هموروئيد حاد عبارتند از :

ــ درد در مقعد و اطراف آن

ــ خارش

ــ خونريزي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ساعت: ۱۰:۱۷:۰۶ توسط:الهه موسوي موضوع: